הרמטכ"ל: "מי שקורא לאי התייצבות פוגע בביטחון המדינה"

קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל: "מי שקורא לאי התייצבות פוגע בביטחון המדינה"

הרמטכ"ל לוועדת החוץ והביטחון: "מוכנות צה"ל היא השילוב בין כשירות ללכידות. מי שקורא לאי התייצבות פוגע בצה"ל ובביטחון המדינה"

צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, שמעה היום (שלישי) את סקירתו של הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי. בפתח הדיון נשאו השניים דברים קצרים שהיו פתוחים לסיקור תקשורתי.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: "אנו שמחים לקבל בברכה את הרמטכ״ל, את הבכירים שהגיעו איתו ואת הצוות שלו. הדיון הצפוי לנו הוא דיון חשוב וארוך. אנחנו נרצה לשמוע מהרמטכ"ל מגוון נושאים, גם אלו שבליבת פעילות הרמטכ"ל וצה״ל הקשורים למעגל השלישי ולמוכנות צה״ל, וגם כמובן דברים של ביטחון שוטף של אזרחי ישראל, דברים שמעסיקים אותו ביום יום. אנחנו מבינים שהאתגרים העומדים בפני הרמטכ״ל הנוכחי מורכבים אפילו בסטנדרטים שלנו".

הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי: "הגזרות השונות, גם הרחוקות, וגם הקרובות, מחייבות את צה״ל להמשיך להיות עירני ודרוך, לחזק את ההרתעה, כדי להצליח לקיים מציאות טובה לאזרחי ישראל ולמדינת ישראל כולה.

"האתגרים הביטחוניים בעת הנוכחית מחייבים אותנו למוכנות גבוהה. המוכנות של צה״ל היא השילוב בין הכשירות לבין הלכידות, גם כאשר יש מתח בניהן, ולכן הציווי שלנו הוא לשמור את שני אלה ביחד בצורה הטובה ביותר.

"כל מי שקורא לאי התייצבות בימים האלה, פוגע בצה״ל, פוגע גם בביטחון המדינה. בעת הזו, היעד המרכזי שלנו, להצליח לשלב נכון כשירות ולכידות, בוודאי בצה״ל שהוא הבועה של החברה הישראלית.

"אנחנו בפתחה של תכנית רב-שנתית, בתחילת שלב העיצוב והתכנון, אני אציג כאן היום כיוונים מרכזיים שהצגנו אותם גם בפני רה״מ ושהב״ט, כדי שגם אתם תוכלו להתייחס.

"צריך להגיד שבתוך זה יהיה מיקוד גם באיום האיראני וגם באיום הרב-זירתי, ואני מאוחר יותר על הדברים האלה ארחיב גם יותר.

"נושא אחרון שאומר כאן בפתיחה: מאז הקמתו של צה״ל, הדבר החשוב ביותר הוא האנשים, אלו שעומדים להתגייס, חיילי החובה, הקבע ואנשי המילואים. נדבר כאן על האתגרים, הפתרונות והכיוונים, ואני בטוח שבשני החלקים יהיו דברים מעניינים, אנחנו מחכים כמובן גם לשמוע. תודה רבה.

המשך הדיון היה חסוי ולהלן נקודות עיקריות ממנו אשר ניתן לפרסם:

הרמטכ"ל התחיל את סקירתו בהערכת המצב האסטרטגית. ראשית התייחס לשיתוף הפעולה והתיאום עם צבא ארה"ב, אשר הלך והתהדק אף יותר מאז המעבר לסנטקו"ם. בנוסף התייחס למלחמה המתנהלת באוקראינה, ואחד האספקטים שהדגיש כלקחים מאותה מלחמה הוא חשיבותה של רוח הלחימה. הרמטכ"ל הדגיש כי המוטיבציה בקרב המפקדים והלוחמים גבוהה כל העת וצה"ל פועל לחזק את רוח הלחימה, למשל במפגשים עם דור לוחמי תש"ח ודור לוחמי 73 לרגל 50 שנה למלחמת הכיפורים.

הרמטכ"ל המשיך בסקירת זירות הפעילות השונות של צה"ל, קרובות יותר ופחות, לרבות פעילות צה"ל בגבול לבנון, המבצעים האחרונים בעזה ויו"ש, ואף נגע בהיערכות צה"ל גם לסוגיות בתוך ישראל כפי שעלו מלקחי מבצע "שמר חומות".

לגבי זירת מצרים, התייחס הרמטכ"ל, כחלק מבקשה לדיון מהיר של חה"כ בועז ביסמוט, אוהד טל ועידן רול שהועברה לוועדה, גם לפעילות צה"ל ונהלי האבטחה בגבול עם מצרים, והציג את מסקנות התחקיר על אירוע מותם של שלושת הלוחמים, והלקחים למניעת הישנותם של אירועים דומים בעתיד.

ההיערכות לאתגר הרב-זירתי עומדת בליבה של התכנית הרב שנתית החדשה לצה"ל, אשר נמצאת כיום בשלבי תכנון. כל תר"ש מוסיפה נדבך על פני ההתקדמות שנעשתה בקודמותיה. מטרת התר"ש הנוכחית היא להתאים את צה"ל לאתגרי הלחימה בעתיד הקרוב והרחוק, ולאפשר לצה"ל גמישות בבניין והפעלת הכח מולם.

הרמטכ"ל התייחס גם לסיכום התקציבי הרב-שנתי אשר הושג בין משרד הביטחון למשרד האוצר לקראת אישור התקציב האחרון. הרמטכ"ל הדגיש כי ההסכם הוא תוצאה של תהליך של שנה וחצי, שהחל בלמידה משותפת ונמשך בכבוד הדדי לכל אורכו, וכי הם פעלו להגיע להסכמות בכל מחלוקות שהיו על הפרק.

הרמטכ"ל הדגיש כי למרות ההתפתחות הטכנולוגית, גם בעוד עשור או שניים האנשים יהיו המרכיב המרכזי ביותר בלחימה. צבא העם לפיכך הוא עיקרון משמעותי לביטחון המדינה, וצה"ל רוצה ופועל לגייס את כולם, בכפוף לחוק.



0 תגובות